با شما

بسم الله الرحمن الرحیم

پرسیده بودید:

به نام خدا
با عرض ادب و سلام خدمت استاد گرامی
بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق در یکی از دانشگاه های مطرح تهران می باشم و در کلاس های تدبر در قرآن دانشگاه ها که توسط نهاد رهبری یرگزار می گردد در سطح ۲و۳ شرکت می کنم.
بنده به موضوع تدبر در قرآن و سیره و به طور کلی نگاه تدبری به دین علاقه مند شده ام و علاقه دارم در این حوزه فعالیت جدی و تخصصی (حداقل آشنایی کامل با زبان قرآن) کنم و مثلا نظام های اقتصادی, اجتماعی, سیاسی و . . . قرآن یا حتی رویکرد قرآنی به علوم فنی را از قرآن با نگاه تدبری استخراج کنیم.
سوال بنده از شما این است که چه فضایی را شما پیشنهاد می کنید که بتواند در مقدمات این امر و رفتن به این سمت کمک کند. (مثلا آیا خواندن رشته ی علوم قرآن و حدیث در دانشگاه؟, رفتن به حوزه؟ یا مرکز دیگری که بتواند در این راستا کمک شایانی کند؟ و . . .؟) و  آیا با حفظ ادامه ی تحصیلی در رشته ی فنی-مهندسی خویش نیز می توانم به طور تخصصی (مثلا آشنایی کامل با زبان قرآن) در حوزه ی تدبر فعالیت کنم.
با تشکر
جواب مرا هم در ادامه مطلب بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و ادب مرا بپذیرید
بسیار خوشحالم از اینکه با شما مکاتبه می کنم و امیدوارم موفق باشید
برادر عزیزم
شرط ورود تخصصی به حوزه پژوهشهای قرآنی، تخصص در سه علم پایه با عنوان ادبیات عرب، منطق و اصول است. البته شروط دیگری مانند آگاهی از مباحث علوم قرآنی و تاریخ تفسیر و آشنایی با تفاسیر هم دارد که در درجه بعد حائز اهمیت هستند
حال می توان برای تحصیل این علوم برنامه شخصی داشت یا به حوزه رفت و یا در رشته های مرتبط دانشگاهی ادامه تحصیل داد
با توجه به اینکه شما در حال تحصیل در مقطع ارشد رشته برق هستید، توصیه می کنم که این مقطع از تحصیل خود را با عزم و اراده جدی به اتمام برسانید و در این مدت از انس روزانه با قرآن کریم و تلاش برای فهم آن غافل نشوید. سپس می توانید رشته قرآن را در دانشگاه انتخاب کرده و با برنامه ای منسجم خلأهای احتمالی آن را در جهت نیل به اهدافتان پر کنید
موفقیت و سربلندی همه علاقمندان به قرآن کریم آرزوی ماست
یاعلی

دست‌نوشته‌های استاد صبوحی
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up