آیین افتتاحیه دوره آموزشی تدبّر در قرآن کریم ویژه طلاب برگزار شد

آیین افتتاحیه دوره آموزشی تدبّر در قرآن کریم ویژه طلاب برگزار شد

حجت الاسلام مهدی صفرزاده در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تدبّر ویژه طلاب گفت: مردم تشنه تدبّر و فهم قرآن هستند و وقتی از سوره های آن درس می آموزند علاقه وافری به این معجزه جاودان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پیدا می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تدبر در کلام وحی، حجت الاسلام مهدی صفرزاده مدیر این مؤسسه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تدبر ویژه طلاب که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: دوره آموزشی تدبر در قرآن کریم ویژه طلاب با تدریس حجت الاسلام عباس صبوحی و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار خواهد شد.

وی قرآن را برای مسلمانان و به صورت اعم برای همه انسان ها کتاب زندگی معرفی کرد و بیان داشت: متقن ترین منبع وحیانی دین در کنار عترت و سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در عصر حاضر همین قرآن کریم بوده که به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام صفرزاده خاطرنشان کرد: متأسفانه آنطور که باید به قرآن کریم توجه نشده است؛ وقتی که به قرآن و روایات مراجعه می کنیم می بینیم که چه توصیه های شگرفی در مورد انس با آن وجود دارد.

وی تقابل با مهجوریت قرآن را از مسائل مورد تأکید امامین انقلاب اسلامی دانست و گفت: عهد و پیمان خود را با پیامبر اسلام دوباره می بندیم که در حد وسعمان معارف قرآن کریم را به گوش جهانیان برسانیم.

مدیر مؤسسه تدبر در کلام وحی صرف یادگیری صوت و لحن را در فعالیت های قرآنی کافی ندانست و تصریح کرد: می بایست به مباحث صوت و لحن قرآنی بسنده نکرده و نگاه تدبری به این کتاب آسمانی را هم در وجود خود رشد دهیم.

وی با اشاره به استقبال مردم از مباحث تدبری قرآن افزود: مردم تشنه تدبر و فهم قرآن هستند و وقتی از سوره های آن درس می آموزند علاقه وافری به این معجزه جاودان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پیدا می کنند.

حجت الاسلام صفرزاده بیان داشت: اعجاز قرآن کریم علاوه بر نکات ادبی بسیار دقیق و ظریف، تأثیرگذاری محتوای آن روی مخاطبین است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت داوطلبین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم گفت: امیدواریم داوطلبین دوره در نهایت موفق به فهم منسجم سوره های قرآن کریم شده و به مربیان توانمندی در زمینه تدریس تدبر تبدیل گردند.

حجت الاسلام صفرزاده تصریح کرد: بر اساس سنت حسنه مباحثه که از قدیم الایام در حوزه های علمیه رواج داشته است داوطلبین این دوره نیز می بایست خود را بر انجام مباحثه مطالب آموخته شده ملزم نمایند تا بهره مندی آنان از معارف قرآن کریم به حد مطلوب برسد.

لینک خبر

اخبار مؤسسهتازه هاتازه ها صفحه نخست
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up