نشست مدیران گروه های تبلیغ تخصصی با رویکرد قرآنی در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد

نشست مدیران گروه های تبلیغ تخصصی با رویکرد قرآنی در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد

نشست مدیران گروه های تخصصی تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور مسئولان امر و مدیر مؤسسه تدبر در کلام وحی برگزار و نظرات و ایده های آنان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی مطرح و مورد بررسی واقع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تدبر در کلام وحی، نشست مدیران گروه های تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی قم که با محوریت قرآن کریم در حال فعالیت می باشند در سالن جلسات شهید سلیمانی این دفتر برگزار شد.

فعالیت ۱۸۵۰ مبلغ تخصصی زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی قم
اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست گزارش داد: از بین ۱۸۵۰ نفر مبلغ که زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی قم در حال تبلیغ هستند، ۶۶ نفر در زمینه قرآن کریم و معارف آن فعالیت دارند.
وی با اشاره به قدمت گروه تبلیغی تخصصی تدبر در قرآن کریم افزود: این گروه با ۱۱ مبلغ به عنوان اعضای ثابت و با داشتن مؤسسه معتبر، تألیف کتب آموزشی و برگزاری دوره های مختلف در زمینه تدبر در کلام وحی یکی از موفق ترین گروه های تبلیغی قرآنی است.

تربیت بیش از ۵۰۰۰ مربی تدبر در قرآن کریم
حجت الاسلام مهدی صفرزاده مدیر گروه و مؤسسه تدبر در کلام وحی سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم از سال ۸۲ فعالیت های خود را آغاز کرده و حدود ۱۵ جزء قرآن را با نظام تدبری و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرده است؛ کار علمی مربوط به این ۱۵ جزء در حدود دو سال به طول انجامید و در بیش از ۲۰۰۰ صحفه مورد نگارش قرار گرفت.
وی بیان داشت: تاکنون موفق شده ایم بالغ بر ۵۰۰۰ مربی تدبر در قرآن کریم را در مناطق مختلف کشور تربیت کنیم.

تبلیغ قرآنی در زندان ها به صورت پایلوت
حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی قم در این نشست ضمن تأکید بر مسئله محوری در رویکرد جدید این دفتر بیان داشت: در حال حاضر ۹۸ درصد فعالیت های گروه های تبلیغی تخصصی به صورت متمرکز صورت می گیرد تا به حل مسائل فرهنگی بیانجامد.
وی از اعزام گروه تبلیغی تخصصی تدبر در قرآن کریم به زندان ها خبر داد و گفت: در سال جاری اعزام گروه به زندان ها را به مدت یک ماه و به صورت پایلوت داشتیم که گروه تدبر در قرآن کریم آن را اجرایی نمود.
حجت الاسلام ملکی از سامان دادن گروه های تبلیغی قرآنی جدید خبر داد و گفت: در تلاش هستیم بر تعداد گروه های تبلیغی تخصصی با محوریت قرآن کریم بیافزاییم.

فعالیت در زمینه تدبر در قرآن با سابقه ۲۰ ساله
حجت الاسلام عباس صبوحی عضو هیئت رئیسه مؤسسه تدبر در کلام وحی در ادامه این نشست ضمن اشاره به سابقه چندساله گروه تبلیغی تدبر در قرآن گفت: گروه تبلیغی تخصصی تدبر در قرآن کریم در حدود ۴ سال است زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت دارد اما طرح تدبر در قرآن تقریباً ۲۰ سال است که زیر نظر اساتید حوزه و دانشگاه و با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرده است.
این مبلغ تخصصی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر کتب تدبر در قرآن کریم در برخی حوزه ها و بعضی دانشگاه ها به عنوان واحد درسی آموزش داده می شوند؛ در تلاشیم که موضوع تدبر در قرآن به صورت یک رشته تخصصی در حوزه های علمیه آموزش داده شود.

به دنبال نخبه پروری در عرصه تبلیغ هستیم
حجت الاسلام عیسی عیسی زاده رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی سپس در توضیح و تشریح قطب ها و میزهای تخصصی این دفتر گفت: به طور کلی سیاستگذاری های فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در معاونت های پژوهش، آموزش و تبلیغ در میزها و قطب ها تخصصی مورد رؤیت، بررسی و تأیید قرار می گیرند؛ این موضوع بر اساس رویکرد مسئله محوری در فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: ما به دنبال نخبه پروری در عرصه تبلیغ هستیم و از گروه های تخصصی تبلیغی خواستاریم طرح ها و پروژه های هدفمند خود را به دفتر تبلیغات اسلامی ارائه دهند تا از آنان حمایت های لازم به عمل آید.

اخبار مؤسسهتازه هاتازه ها صفحه نخست
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up