تربیت بیش از ۵۰۰۰ مربی تدبر از سوی مؤسسه تدبر در کلام وحی

تربیت بیش از ۵۰۰۰ مربی تدبر از سوی مؤسسه تدبر در کلام وحی

نشست گروه های تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد قرآنی

حوزه/ حجت الاسلام مهدی صفرزاده با اشاره به تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح تدبری ارائه شده از سوی گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم افزود: پس از تأیید، این طرح به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی گشت تا مجوز تأسیس مؤسسه تدبر در کلام وحی صادر گردد و بحمدالله این مجوز نیز اخذ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی صفرزاده در نشست مدیران گروه های تبلیغی تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی که با محوریت قرآن کریم فعالیت دارند با ارائه گزارشی از عملکرد مؤسسه گفت: مؤسسه تدبر در کلام وحی، تدبر در قرآن کریم را در ۶ سطح تدریس می نماید؛ این کار با استفاده از ۶ کتاب تولیدی گروه علمی همین مؤسسه انجام می گیرد.

وی افزود: پس از آموزش قرآن آموزان در هر سطح از آن ها آزمون پایان دوره اخذ می شود و در صورت گرفتن نمره لازم به آنان گواهی پایان دوره اعطا می گردد.

مدیر مؤسسه قرآنی تدبر در کلام وحی از فعالیت گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم در سال جاری و در زندان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات و موانعی ناشی از تجربه اولیه گروه در مخاطب قرار دادن زندانیان وجود داشت اما بحمدالله توانستیم افراد را به سه گروه زیر سیکل، سیکل تا دیپلم و دیپلم تا لیسانس تقسیم کرده و با اعزام سه استاد به تبلیغ معارف قرآنی در میان آنان پرداختیم.

وی، آموزش فهم قرآن کریم در زندان ها را ثمربخش دانست و گفت: خیلی از سوالات، شبهات و درگیری های ذهنی زندانیان از طریق آموزش مباحث تدبری پاسخ داده شد؛ نمونه این کار را در جاهای دیگری هم داشته ایم.

حجت الاسلام صفرزاده تصریح کرد: گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم از سال ۸۲ فعالیت های خود را آغاز کرده و حدود ۱۵ جزء قرآن را با نظام تدبری و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرده است؛ کار علمی مربوط به این ۱۵ جزء در حدود دو سال به طول انجامید و در بیش از ۲۰۰۰ صفحه مورد نگارش قرار گرفت.

این مبلغ تخصصی حوزه علمیه قم با اشاره به تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح تدبری ارائه شده از سوی گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم افزود: پس از تأیید، این طرح به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی گشت تا مجوز تأسیس مؤسسه تدبر در کلام وحی صادر گردد و بحمدالله این مجوز نیز اخذ شد.

مدیر مؤسسه قرآنی تدبر در کلام وحی بیان داشت: تاکنون موفق شده ایم بالغ بر ۵۰۰۰ مربی تدبر در قرآن کریم را در مناطق مختلف کشور تربیت کنیم.

حجت الاسلام صفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: در ارائه گواهینامه های تدریس هم آزمون علمی و هم عملی برگزار می نماییم تا مربیان توانمندی در این عرصه تربیت شوند.

اخبار مؤسسهتازه هاتازه ها صفحه نخست
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up